Buikspieroefeningen buikspieren trainen

Buikspieroefeningen

Het vet rondom je taille verbrandt sneller als je ook wat buikspieroefeningen doet. Dus pak je matje en ga aan de slag!

Oefening 1:
Ga op je rug liggen, knieƫn gebogen en voeten plat op de grond. Plaats je vingertoppen tegen je slaap en span je buikspieren aan. Til vervolgens langzaam je bovenlichaam van de grond en zak langzaam weer terug.

Let op
Houd je spieren aangespannen!

Hoe vaak
Doe dit 3 sessies, 15 keer per sessie

Oefening 2:
Deze oefening is gebaseerd op Pilates en traint vooral je onderste buikspieren.

Ga op je rug liggen en trek je rechterknie richting je kin. Je linkerbeen laat je gestrekt liggen. Leg je linkerhand op je rechterenkel. Breng hierna je gestrekte linkerbeen een stukje omhoog en laat deze langzaam weer zakken.
Doe vervolgens de oefening ook met je andere been.

Let op
Laat je onderrug niet van het matje komen. Houd je kin op de borst en je schouders een stukje boven de mat

Hoe vaak
Doe dit per been 3 sessies, 8 keer per sessie


Buikspieroefeningen met powerplate
Deze oefening is zeer geschikt om met behulp van Power Plate uit te voeren. Voer de oefening 2 maal 1 minuut uit. Verhoog de intensiteit naar eigen kunnen. Start met 3 trainingen per week en bouw dit geleidelijk uit naar 5 keer.

Alle oefeningen zijn ook uit te voeren zonder Power Plate. Ondanks dat dit minder intensief en effectief is kan dit een goede oplossing zijn wanneer er geen Power Plate beschikbaar is bijvoorbeeld thuis of op vakantie. Gebruik dan een verhoging zoals bijvoorbeeld een step.

Lees meer Buikspieroefeningen met powerplate

Stem!