Buikspieroefeningen met powerplate

Buikspieroefeningen met powerplate

Deze oefening is zeer geschikt om met behulp van Power Plate uit te voeren. Voer de oefening 2 maal 1 minuut uit. Verhoog de intensiteit naar eigen kunnen. Start met 3 trainingen per week en bouw dit geleidelijk uit naar 5 keer.

Alle oefeningen zijn ook uit te voeren zonder Power Plate. Ondanks dat dit minder intensief en effectief is kan dit een goede oplossing zijn wanneer er geen Power Plate beschikbaar is bijvoorbeeld thuis of op vakantie. Gebruik dan een verhoging zoals bijvoorbeeld een step.

Y

Oefening 1:

Buikspieroefeningen powerplate oefening
Steun op de ellebogen en op de tenen. De heupen zijn ongeveer op schouderhoogte, druk de vuisten in de mat.

Variatie:
Lichtjes heen en weer bewegen met het hoofd richting de Power Plate.

 

 

 

Oefening 2:

Buikspieroefeningen powerplate oefening
Een rechte hoek in de knieƫn en de heupen. Handen naast de oren en zorgen dat de kin niet richting de borst gedrukt word. Til hierbij de schouderbladen van de ondergrond.

Variatie: draai een klein beetje in naar links of rechts om een groter accent op de schuine buikspieren te leggen.

 

 

Oefening 3:
Buikspieroefeningen powerplate oefening
Steun op de elleboog en zet de voeten voor elkaar. Het lichaam blijft kaarsrecht. Niet door de heup zakken.

Variatie:
Zet de voeten op elkaar en veer heel langzaam een paar centimeter door de heupen en weer terug.

Buikspieroefeningen
Het vet rondom je taille verbrandt sneller als je ook wat buikspieroefeningen doet. Dus pak je matje en ga aan de slag!
Lees meer Buikspieroefeningen

Stem!