Buikspieroefeningen vrouwen strakke buikspieren wasbord trainen

Alles over buikspieroefeningen

Buikspieroefeningen vrouwen strakke buikspieren wasbord trainenHet woord buikspieren is niet voor niets meervoud. Er zijn rechte, schuine en dwarse buikspieren. Ondanks dat het verschillende buikspieren zijn, spannen ze allemaal aan bij elke goed uitgevoerde buikspieroefening. Het is echter wel mogelijk om met de verschillende oefeningen het accent te leggen op een specifieke groep.

Je buikspieren weer shape krijgen na een bevalling of zwangerschap, een schema voor thuis te trainen en weer een strak buikje te krijgen.

Daarnaast moet er verschil gemaakt worden tussen goede/sterke buikspieren en een platte buik. Je kunt perfect getraind buikspieren hebben maar dat wil niet zeggen dat je een platte buik hebt.

Platte buik
Bij een platte buik heb je ook nog het verschil tussen plat en gedefinieerd. Voor een platte buik heb je behalve goed getraind buikspieren ook een laag vetpercentage nodig (ongeveer 15 รก 18%).

Wasbordje
Voor een platte buik waarbij de spier duidelijk zichtbaar zijn (gedefinieerd of het bekende wasbordje) is het nodig om het vetpercentage nog lager dan 15% te krijgen. Mannen hebben van nature een lager vetpercentage dan vrouwen en dus zal het voor mannen over het algemeen eenvoudiger om dit resultaat te bereiken.

Over het algemeen herstellen buikspieren erg snel van een training. Daarom kan buikspiertraining snel opgebouwd worden naar ongeveer 5 trainingen per week. Om goede resultaten te kunnen bereiken is dat dan ook het doel.

Probeer er een gewoonte van maken om meerdere keren per dag extreem recht op te zitten zonder rugsteun. Hierdoor worden je buikspieren goed aangespannen en dus getraind.

Fitness

Buikspieroefeningen met powerplate
Deze oefening is zeer geschikt om met behulp van Power Plate uit te voeren. Voer de oefening 2 maal 1 minuut uit. Verhoog de intensiteit naar eigen kunnen. Start met 3 trainingen per week en bouw dit geleidelijk uit naar 5 keer.Alle oefeningen zijn ook uit te voeren zonder Power Plate. Ondanks dat dit minder intensief en effectief is kan dit een goede oplossing zijn wanneer er geen Power Plate beschikbaar is bijvoorbeeld thuis of op vakantie. Gebruik dan een verhoging zoals bijvoorbeeld een step.

Lees meer Buikspieroefeningen met powerplate

Buikspieroefeningen
Het vet rondom je taille verbrandt sneller als je ook wat buikspieroefeningen doet. Dus pak je matje en ga aan de slag!

Lees meer over Buikspieroefeningen

Stem!